Alla inlägg under maj 2008

Av Helena Johansson - 4 maj 2008 13:10



Utgång igår som sagt. Började med att jag, Lina, Ida-Marie, Martin R., Simon, Robert och Emil var hemma hos oss i Allsta och förfestade lite. Var väldigt trevligt och absolut värt att göra om!  Sen tog vi taxi in till stan vid 23.15 Och nu får ni säga att jag är efter men det fanns ju för sjutton gubbar Singstar i bilen! Lyckan var fulländad! ;D


Väl inne i stan snurrade vi runt ett tag innan vi bestämde oss för att gå till BK. Tråkigt nog så droppade halva gänget av där och for hem, men men. Efter ett tag kom Olle, Jonatan och Simon, som vi spenderade resten av kvällen med. Sedan blev det en liten utstickare då vi gick på Kebabcity ist för MAX, men det gick ju bra det med faktiskt ^^


Sen försvann Lina och jag delade taxi hem med Simon och Jonatan hem. Var dock lite orolig att mamma inte skulle komma ner och öppna dörren åt mig eftersom jag, clever as always, hade lagt mina nyklar i Ida-Maries ficka, och hon var redan hemma vid den tiden. Men det gick bra och hon blev inte ens sur ;D


Aja ska snart ner på stan och träffa Ida-Marie för att får tillbaka nyklarna. Tänkte även passa på att sola på Ego. Och sen tänkte jag även gå till stan och tillbaka, hurtis till 1000 här you know ! ^^



_____________________________



// helena



Av Helena Johansson - 3 maj 2008 16:37


 Var ute i Birsta förut och köpte mig ett par skor, som jag letat efter i evigheter. Alla människor i den här stan verkar ha 36-37 på fötterna och alla vill alltid ha samma skor som jag vill, hmh wierd! ;O



Ikväll blir det utgång. Vart vi hamnar är som alltid oklart men det brukar ju ordna upp sig så det gör väl det även ikväll få jag hoppas :)


Har inte så mkt mer att skriva för tillfället. Förutom att jag kanske ska ta fram symaskinen och sy upp en klänning. Vi är ju inte de allra trognaste vänner så det slutar antagligen med att jag slänger ut den genom fönstret ^^


Ses på stan!


__________________________


// helena

Av Helena Johansson - 2 maj 2008 18:14


Goddag!

Idag har varit en rätt lugn dag. Åkte ner på stan och drällde med Isabelle förut, köpte mig även en tröja . Sen följde hon med hem hit för att se på nylägenheten. Väldigt roligt att få träffa henne igen eftersom det var evigheter sen sist, som vanligt.


Ikväll vet jag inte vad som händer, får se :)


Imorn blir det möjligen utgång eller nått liknande..


Pusshej!



____________________________


// helena


You made room for me but it’s too soon to see,
If I’m happy in your hands.
I’m unusually hard to hold on to.


Av Helena Johansson - 1 maj 2008 17:45


Det är faktiskt lite scary när en text passar in på en så bra.

_______________________________________ 


The Perishers - Sway


I talk to you as to a friend
I hope that’s what you’ve come to be
It feels as though we’ve made amends
Like we found a way eventually
It was you who picked the pieces up
When I was a broken soul
And then glued me back together
Returned to me what others stole

I don’t wanna hurt you
I don’t wanna make you sway
Like I know I’ve done before
I will not do it anymore
I’ve always been a dreamer
I’ve had my head among the clouds
Well now that I’m coming down
Won’t you be my solid ground

I look at you and see a friend
I hope that’s what you wanna be
Are we back now where it all began
Have you finally forgiven me
You gathered my dreams in
When they all blew away
And then tricked ’em back into me
You saved me I was almost dead

I don’t wanna hurt you
I don’t wanna make you sway
Like I know I’ve done before
I will not do it anymore
I’ve always been a dreamer
I’ve had my head among the clouds
Well now that I’m coming down
Won’t you be my solid ground

I don’t wanna hurt you
Like I know I’ve done before
I will not do it anymore

I don’t wanna hurt you
I don’t wanna make you sway
Like I know I’ve done before
I will not do it anymore
I’ve always been a dreamer
I’ve had my head among the clouds
Well now that I’m coming down
Won’t you be my solid ground


_____________________________


// helena

Av Helena Johansson - 1 maj 2008 11:41


Tjo! Kom hem vid 05-06-tiden imorse efter att följt med och skjutsat hem bröderna Brynielsson. Nyss uppkliven från sängen nu och ja...man mår väl som man förtjänar :P

Kvällen igår var skiftande eller hur jag ska säga, men över lag mkt bra :)


Började med att jag, Lina och Ida-Marie åkte till Bergsjö hem till Linn och förfestade med henne, Jimmy och John, trevliga människor.  Sen bar det av hem till Sundsvall på nästa förfest. Där gosade vi ner oss i soffan med Jonatan och Olle. Rätt mkt folk där och även där mkt trevligt:)

Sen vid 01 drog vi ner mot stan. Orkade inte gå in nånstans så vi stod utanför Oscar typ hela kvällen.Träffade hur mkt folk som helst, både sånna man inte träffat på evigheter, människor man aldrig träffat förut och människor man träffat förut, a ni fattar^^ Sen blev det till sist Max, as usual :)


Om ett tag kommer nog Lina hit så vi får se vad vi hittar på, dock inget ansträngande ^^ Och om jag känner fröken Nylund rätt så ligger hon och trynar ett bra tag till ;)



_______________________________


// helena



What happens next?

Ovido - Quiz & Flashcards