Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Jag fattar alltihop

Av Helena Johansson - 16 februari 2010 15:34



Just nu har jag bara en sak i hjärnan. Min framtid. Vad jag ska söka den 15 mars. Vart jag ska söka. Dock känns en stad otroligt lockande, Göteborg.


Jag var inne på att flytta dit förut, innan jag träffade han med stort H. Jag skulle ha tänk på mitt bästa, inte varit så jävla dum. Jag skulle gjort som du, bara tänkt på mig själv. Otroligt vad jag slösade bort mitt liv. Jag hade huvudet uppe bland molnen, såg bara dig. Gud vad blåst jag var som trodde på dig.

Men på ett sätt och konstigt nog ångrar jag ingenting. För nu vet jag vad jag inte vill ha - det jag hade. Men man måste kyssa många fula grodor innan man hittar sin prins  


Fast nu är jag otroligt nöjd som jag har det. Nån ny är jag inte i behov av på ett bra tag. Jag har saknat singellivet och älskar den här känslan. Och jag är så grymt färdig med att behöva rätta mig efter någon annan, det är jag så sjuk less på nu.

Och som Lasse säger: "Det är lätt att se hur sjuk man en gång var, när såren läker och regnet känns"





NU: Träna!




_______________________________


//helena

 
 
Else-Linn

Else-Linn

16 februari 2010 21:18

Jag funderar också starkt på Götet. Så JÄVLA less på denna skit stad. Helt seriöst så pallar jag inte mer än till sommaren. Efter det ska jag senast vara härifrån :P

Vad tänkte du söka då? :)

http://elselinn.blogg.se

 
helena

helena

16 februari 2010 21:38

Jaa Göteborg låter ju hur nice som helst! :D Ja jag SKA flytta till hösten.

Hmm funderar på antingen idrottslärare eller hälsopromotion :) Du funderar inte på att börja plugga?:)

http://helenajohansson.bloggagratis.se

 
Else-Linn

Else-Linn

17 februari 2010 00:06

alltså jag funderar att hoppa på en utbildning bara för att komma iväg, sen när jag kommit iväg leta jobb. Om jag hittar ett jobb, inom det jag håller på med nu, vilket är det jag vill göra, då slutar jag plugga och jobbar :) Jag är beredd att göra allt bara för att få komma iväg från denna jävla stad.

Men jag skulle vilja plugga mode. Det skulle vara kul :) Men sen är jag ju lite inne på byggingenjör eller polis också, så väldigt brett utbud :P

Vi får sticka iväg tillsammans :)

http://elselinn.blogg.se

 
Ingen bild

Isabelle

17 februari 2010 01:37

"Men man måste kyssa många fula grodor innan man hittar sin prins"

Jag hoppas din nasta groda blir din prins, min har jag redan hittat och det rackte med att jag bara kysste EN groda :D

Maste man soka redan 15 mars?? Jag trodde det var i April? :o
Jag hoppas ditt liv flyter pa nu, tank bara pa dig och DITT basta nu! Du ar guld vard! Jag alskar dig!

Kramar Isabelle, Olle halsar!

 
helena

helena

17 februari 2010 11:53

Linn: Jaha ja det låter som en bra idé :) Ställ dig i kö på bostad redan nu då, om du inte redan gjort det!
Ja men det finns säkert mkt att välja på i Gbg så sööök! :D Blir ju lättare att få ett socialt liv om man pluggar också:)

http://helenajohansson.bloggagratis.se

 
helena

helena

17 februari 2010 12:09

Isabelle: Ja hoppas jag med:)

Näe man kan börja söka 15 mars och sista dagen för att söka är 15 april :)

Ja det hoppas jag med, för er med.
Älskar dig också!

http://helenajohansson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Johansson - 19 februari 2010 14:32

Ja nu byter jag blogg. Känns som det är på tiden. Nu mer hittar ni mig på : http://helenaviktoriajohansson.blogg.se ______________________________ //helena ...

Av Helena Johansson - 18 februari 2010 12:15


Det här med att sitta och vänta är inte min grej, tur jag har Ida-Marie som väntar med mig. :] Have a nice daaay! Bilden har inget med blogginlägget att göra. Det är alltså INTE jag och Ida-Marie, utan Lina och jag! (nöjd så eller Ida...

Av Helena Johansson - 16 februari 2010 21:46


  Sjukt vad bodypumpen var jobbig idag! Här ligger en som kommer ha sjuk träningsvärk imorn iaf, haha. Tur jag inte ska göra så mkt mer krävande än att ta en fika på stan då :]   Har Linas lägenhet för mig själv såhär på kvällskvisten. Vet inte...

Av Helena Johansson - 14 februari 2010 21:14

Det är konstigt det här..borde jag inte vara helt förstörd? Borde jag inte känna världens ångest? Borde jag inte ligga och gråta mig till söms varje kväll? Jo man kan ju tycka det.. Men det enda jag känner är ett stort lugn, lättnad och en otrolig...

Av Helena Johansson - 14 februari 2010 13:01

..ja som Ida-Marie uttrycker det...dödens dag, haha ^^ Blev en bra utgång igår, trodde jag skulle må som en överkörd gnu idag men icke. Jag mår som en prinsessa, tack och lov. Blev/blir inte en så ensam alla hjärtans dag som jag trodde ä...

Ovido - Quiz & Flashcards