Alla inlägg under maj 2009

Av Helena Johansson - 31 maj 2009 21:43


Ja hela min dag har gått åt att fundera...Vad jag än gjort så har jag tänkt, tänkt, tänkt. Och kanske, kanske saker börjar klarna för mig. Eller ja långt ifrån alla funderingar. Men lite klarnar nog. Alternativ här och där finns faktiskt. Sen har jag kommit fram till mer också som gäller, eller nä, precis vad det är ska jag inte skriva här.. Men det handlar mkt om människorna i mitt liv som jag spenderat mkt tid med den senaste tiden. Det som verkat självklart är inte längre självklart. Någon stannar, har alltid gjort det och kommer nog alltid göra det, någon försvinner, någon annan börjar nog tyna bort som man absolut inte trodde skulle göra det, medans en annan kanske kommer lite närmare...Allt förändras hela tiden. Men vem har sagt att förändring är dåligt? ..även om det kanske inte är det lättaste...

 Men som sagt, mkt är suddigt men ändå kanske lite klarare än förut bara man vågar kika lite längre fram...




__________________________


// helena


Jag är en av alla dom som skyller sina sorger på den här planeten,
och den här stan..

Av Helena Johansson - 31 maj 2009 11:33


Bra kväll igår. Jobbig natt. Kommer bli en jobbig dag. Längtar bort från allt? Vet ingenting längre. Ge mig något, något att tro på...



__________________________


// helena



I'm reaching for a dream

That seems to be slipping away

I'm like the sun that just won't shine ..

Av Helena Johansson - 29 maj 2009 00:17


 

Can you stay the night?
I'm having trouble sleeping
I'm struggling to find a way
To make it through the day
Can you save a life?
I think I lost that feeling
I'm reaching for a dream
That seems to be slipping away
I'm like the sun that just won't shine ..


Can you protect me?
I need your words now
My head is filled with doubt,
tell me it’ll be alright
Can you protect me?
My hearts' on lockdown
It's a lonely road and I'm too drunk to drive

Can you protect me? ..


I'm carrying the world, on my expectations
I'm trying to be everything and now Im left in pieces
Wash away the hurt, give me inspiration
Open up a window to a view of something beautiful


Can you protect me?
I need your words now
My head is filled with doubt,
tell me it’ll be alright
Can you protect me?

My hearts' on lockdown
It's a lonely road and I'm too drunk to drive
Can you protect meeeeee?


Oh, tell me I'm not crazy
Tell me that I'm beautiful
Tell me that you'll carry me home when I fall


Can you protect me?
I need your words now
My head is filled with doubt,
tell me it’ll be alright
Can you protect me?

My hearts' on lockdown
It's a lonely road and I'm too drunk to drive
Can you protect me?


Oooooooooooh
Can you protect me?


So, you should stay the night with me



______________________________


//helena


..och det är allt jag har att säga för ikväll... God natt!

Av Helena Johansson - 28 maj 2009 09:47


Igår blev det en så rätt lugn dag. Isabelle kom hit och vi drog ner på stan för att kika på alla glada studenter :) Efter det blev det en fika på charm.


Ska snart klä på mig och ta mig ner till stan för att träffa en person som jag längtat så otroligt mkt efter! Sjukt fint väder är det idag också!


Have a nice day! :D


_______________________


// helena

Av Helena Johansson - 27 maj 2009 11:24





Inte mkt sömn inatt, men thats life.

Snart kommer iaf Isabelle hit så vi får se vad vi hittar på :)



Det som gör mest ont är att den person som antagligen stått mig närmast genom mitt liv har förstört så otroligt mkt för mig, även fast jag bad om att hon skulle låta bli... och hon har nu även dragit med sig personen som jag älskar och bryr mig mest om av alla..



_______________________


// helena

Av Helena Johansson - 26 maj 2009 19:48


Det finns bara en person, en enda person, som jag verkligen vill träffa just nu. Den enda människan i hela världen som riktigt förstår mig i allt. Som riktigt uppskattar mig för den jag är. Den som jag nog är mest lik av alla jag någonsin träffat. Den som inte dömmer mig för fort av mina misstag. Och den som tycker om mig precis som den jag är. Den som verkligen är en vän att lita på i alla lägen. Den som jag kan spendera veckor i streck med utan att lessna på. Den som jag älskar otroligt mycket! 

Men hon som tyvärr inte kan vara här hemma hos mig just nu...



________________________


// helena 


...but they don’t understand, people never do
It's confusing, I don’t expect them to...

Av Helena Johansson - 25 maj 2009 12:51


Har precis gjort klart i tvättstugan. Var rätt lite tvätt så det gick fortare än förväntat!

Nu ska jag skynda mig att göra mig i ordning och sen pysa ner mot stan i det fina vädret :]


Tjing!



___________________________


// helena

Av Helena Johansson - 24 maj 2009 22:26


 Lite uppdateringar om min helg...

I fredags åkte Lina och jag till Lucksta för att kika på Essvik som spelade match. Efter det hade vi inte så mkt mer för oss så vi åkte bil heeela kvällen, enda till klockan två då det var dags för Alex att vingla hem från krogen ;)


Lördag joinade jag Alex på Gallerix från 12-17 sen åkte vi hem till honom, grillade och så :) Kvällen avslutades med att vi satt på balkongen under filtar, åt karra och drack Capri-Sonne ;) 


Idag har jag återigen joinat Alex på jobbet. Senare åkte Lina och jag till Allsta och firade farmor som fyller år :) Blev tårta och kortspel, mkt tevligt :)

Och ikväll blev det en chai latte med Alex nere vid hamnen i solen, väldigt nice. Sen bestämde jag mig för att vara en hurtis så jag gick hela vägen hem, duktigt va? :]


Nu blir det sängen för imorn väntar tvättstuga kl 11 och sen kanske lite shopping :)


Nattinatt!


 ______________________________


// helena

Ovido - Quiz & Flashcards