Alla inlägg under juni 2008

Av Helena Johansson - 30 juni 2008 19:01

Sjukt vad bra texten stämmer in på mig på vissa ställen!

http://www.youtube.com/watch?v=jl9IQFCtt5c&feature=user 

 Melissa Horn - Sen en tid tillbaka


Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till


Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann


Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan


Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är


Och jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är


Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya kläder
Och samlat damm på min gitarr
Men i vad jag än tar på mig känner jag mig alltför kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Ja jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort
Har jag förmågan att glömma bort

____________________


// helena

Av Helena Johansson - 30 juni 2008 16:29



Ännu en arbetsdag avklarad, vilket är mkt skönt! Egentligen skulle jag vart ledig idag och i två veckor till men ser ut att bli en del jobb ändå, och det ska man väll inte klaga på.

Har även fått en ny favorit idag, Folke! Haha han är en jätterar gammal gubbe som alltid står och väntar på balkongen när jag kommer med posten. Fast idag tyckte han jag var en aning sen ^^


Igår var jag, I-M och Lina och kikade på fotboll i (på?) Essvik när Essvik spelade, som för övrigt börjar bli en ovana, eller en bra ovana kanske :P Very nice och dom vann med 5-2.


Ikväll blir det bara att ta det lugnt. Ska upp rätt tidigt imorn och klippa mig, äntligen säger jag bara! Jag ser snart ut som ett svinto i huvudet. Fast egentligen hjälper det nog inte hur mkt jag än klipper mig, jag kommer alltid se ut som ett svinto med mina lockar. Och det är konstigt för dom ser aldrig likadan ut, ibland är det superkrullig och ibland har jag knappt nå lockar. Hm det är wierd, fast egentligen inte så wierd, det är ju en del av mig så vad kan man vänta sig?^^



________________________


// helena



I can't notice but to notice you noticin me

Av Helena Johansson - 28 juni 2008 22:41



Fuck vad less man blir när man suttit och skrivit ett helt jäkla blogginlägg sen råkar man trycka på fel knapp och allt försvinner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Andra dagen i rad det händer nu, men igår var jag duktig att skriva om. Men det har jag inte ork till nu tyvärr. Äh det var ändå inge viktigt.


Nu ska jag höra av mig till fröken Jezek om morgondagen. Bye! :)


Ska lägga ut en fager bild på Isabelle och mig nu, från balen, bara för att kompensera den fesiga bloggen^^

_______________________________


// helena

Av Helena Johansson - 27 juni 2008 21:18


Skööönt med helg! Jobbet tär på en, jag är helt utsliten på eftermiddagarna när jag kommer hem, ett av alla tecken på att jag är grymt otränad ;D Idag cyklade jag faktiskt bara in i en spade och tippade omkull cykeln när den stod stilla, det tar sig!^^

 Sen nästa vecka jobbar jag måndag sen är jag ledig i en vecka och 6 dagar, lovely!


Sitter här och funderar, kanske jag ska dra till gbg vecka 33 när jag ändå är ledig då? Har ju knappt träffat Henke nått nu när han vart hemma och han åker tillbaka ner redan på sön :O Så jag funderar starkt på det! Gå på Liseberg, shoppa och diverse. Fast vill hemskt gärna inte åka själv, då måste jag vara ensam när Henke jobbar. Jag tror faktiskt inte jag och mitt lokalsinne skulle klara oss så bra där helt själva. Så det är bara att säga till om nån vill joina och rädda mig ur situationen ? :)


Tjing!

__________________________


// helena

Av Helena Johansson - 26 juni 2008 22:05



Godkväll! Har varit en otroligt jobbig dag att cykla idag. Kom inte in förrän 15.40 och jag startade 10. Bara för den jäkla bajsreklamen och för att jag glömde adresser och fick åka tillbaka och för att folk alltid ska stanna och prata med en, fast det är iofs jättetrevlig, men det tar tid :P Så gissa vem som är dödstrött ikväll?

Ja och självklart skulle jag skämma ut mig också! Men men karln flinade bara åt mig så jag antar att det inte var så farligt.

Haha! Det är ändå sjukt vad mkt positiv uppmärksamhet jag fått de två senaste veckorna, dock mest från det motsatta könet. De flesta ( Observera! Inte alla, utan de flesta ) kvinnor/tjejer är rätt negativt inställda och bittra mot andra kvinnor/tjejer de inte känner. Hm fråga mig inte varför men det verkar iaf så. Dock förstår jag inte själv varför det är så. Och karlar verkar vara mer allmänt trevliga, även mot andra karlar.


Aja nu ska jag sluta surra och fortsätta kika på fotbollen :) Ha en bra kväll!



________________________


// helena



Eller var det inbillning?

Av Helena Johansson - 25 juni 2008 16:33


Kom nyss hem från jobbet och snart kommer pappa och hämtar mig så jag ska följa med till Allsta och fortsätta packa ner alla mina grejer i kartonger så det är klart för flytten....uh, det känns tungt att flytta därifrån.


Vet för övrigt inte vad jag sysslat med idag, jag har snubblat på mig själv minst 1000 ggr ( kändes som att jag hade strl. 110 på fötterna ). Sen cyklade jag rakt in i en sån där grön sandlåda och sen tappade jag ena korgen jag har bak på cykeln typ mitt i vägen när jag råkade cykla lite för fort i ett gupp och sen var det dessutom motvind ocg sidovindar hela tiden. Det är nästan ett under att jag inte blåste bort^^ Så som ni hör så har jag haft en sjukt jobbig dag, mkt som snurrar i hjärnan, var även min första dag jag cyklade helt själv på rundan. Det gick rätt bra, bortsett från allt det där jag nyss nämnde^^


Igår var vi även till Toprpshammar och kikade på fotboll, Essvik, hann se lite av andra halvlek...men det var det väl värt. Haha! satt med Jonatan och grabbarna och huttrade under en filt på en bänk^^


Nä nu har jag inte tid att sitta här längre. Puss hej!



____________________________


// helena


Varför kan inte dom bra drömmarna vara sanna när man vaknar på morgonen? :O

Av Helena Johansson - 23 juni 2008 22:13


Ja nu äre sängen som gäller, upp imorn tidigt igen, uh! Jag hatar att kliva upp tidigt! Vad har det för nytta egentligen? Jag menar man blir ju bara tröttare av att kliva upp tidigt och då blir man mer osocial osv. Varför kan man iaf inte bara få börja klockan 10 och jobba till 16? Jag menar några arbetstimmar hit och dit gör väl inget? ;O ^^ Jag tyckte det var en mkt bra idé iaf ....


Sen börjar man ju undra hur en del människor är skapta, hur hjärnan fungerar osv. Vissa kanske bara är oförmögna att känna sympati för andra människor och bara försöker göra det som känns bäst för sig själv för stunden, utan att tänka på konsekvenserna. Sen finns det ju dom som säger sig ha varit "för full" för att kunnat stoppa sig själv i vissa handlingar. Men själv tycker jag att så pass mkt kontroll kan man väl ha över sig själv, även fast man är full, att man kan fatta vad som är rätt och fel. Om så inte är fallet ska den personen inte ens få ha tillgång till alkohol...


Nä som sagt nu väntar sängen.


Sleep tight! ( Hm.. konstigt uttryck egentligen? Liksom "sov tätt". Kan ju lika gärna säga "kissa inte på dig" eller översatt till engelska: don´t pie on you" dock vet jag inte om min engelska är så bra^^  ).


Äh a skitsamma :P

___________________________


// helena

Av Helena Johansson - 23 juni 2008 16:37



Idag har jag vart hemma från jobbet, fick sjukt ont i halsen förra veckan, men genomled arbetsveckan ändå^^ Så då tänkte jag att jag skulle vara hemma idag och kurarade mig, och surprisely nog så är jag på bättringsvägen efter sisådär en månad , wuhu. Så då blir det att cykla och springa i trappor imorrn igen då. Fast det är ju faktiskt ett bra jobb, jag får ju träning på köpet! :)


Snart kommer Lina och hämtar mig sen ska vi till IKEA och kika på en säng åt henne. Hm ja det är väl dagen stora händelse antar jag. :P


Sen måste jag bara dela med mig av dessa två töntar. Haha dom är för bra ;D


________________________________


// helena



 Flight Of The Conchords - Jenny

Ovido - Quiz & Flashcards