Alla inlägg under juli 2009

Av Helena Johansson - 31 juli 2009 17:16


Imorse klev jag upp halv 6, det ni! :O Fast vaknade 5 när Alex väckare ringde, stackarn började jobba 6 imorse :O Sen var han även tvungen att skjutsa hem mig också så jag skulle hinna till mitt jobb :]


Idag har jag gått runt som en zombie på jobbet men det gick hyfsat ändå :P


När jag kom hem runt 12 bestämde jag mig för att hoppa in i duschen och sedan ta en sväng ner på stan. Men vad gör jag? Jo ser min säng som ser så otroligt skön ut så jag tänker att jag bara ska lägga mig och ta igen mig liiite....kvart över tre kommer henke in i mitt rum och säger: " Men skulle ine du på stan?"

Då hade jag lyckats somna, bravo :P Men hann ändå ner på stan en sväng som tur var :]


Ikväll blir det nog rätt lugn som det ser ut. Alex kommer och hämtar mig om ett tag :)




________________________________


//helena

Av Helena Johansson - 30 juli 2009 19:57


Fredag imorn IGEN! :D Veckan har gått grymt fort! 

Förhoppningsvis är det lika lite post imorn som det varit resten av veckan så jag får sluta i mkt behaglig tid :]

Efter jag slutat ska jag ta mig ner på stan och bla införskaffa mig en suuuuupersnygg tröja jag spanade in idag när jag och Isabelle kikade omkring. Tänkte jag skulle unna mig själv en liten avskedspresent från Sundsvall eftersom att det blir flytt till Luleå mkt snart! :D


Nu sitter jag och ser tv och väntar på att älsklingen ska sluta så jag får åka hem till honom och myyyysa lite! :) <3


Tjingeling!



_____________________________


// helena

Av Helena Johansson - 28 juli 2009 13:03




 
 I woke dreaming we had broke
Dreaming you left me for someone new

 And you cried
Drying those brown eyes
Crying you're sorry
Sorry won't do

 But this is the way I need to wake
I wake to you and you never left me
All that I dreamt had been untrue
Open my eyes
I see sky

 Oh,Oh,Oh,Oh
You know the way to keep me on my toes

 I,I,I will be fine
Just say you'll stay forever mine 'til we fall asleep tonight

 Last night we had a great fight
I fell asleep in a horrible state

 Then dreamt that you loved my best friend
My heart would not mend
Seemed it was fate

 

But this is the way I need to wake
I wake to you and you never left me
All that I dreamt had been untrue


 Open my eyes
I see sky

 Oh,Oh,Oh,Oh
You know the way to keep me on my toes

 I,I,I will be fine
Just say you'll stay forever mine 'til we fall asleep tonight

 Sometimes I forget to love you like I should
But I'd never leave you
No
I never would
I never would

 Oh,Oh,Oh,Oh
You know the way to keep me on my toes

 I,I,I will be fine
Just say you'll stay forever mine

 Oh,Oh,Oh,Oh
You know the way to keep me on my toes
  I,I,I will be fine
Just say you'll stay forever mine 'til we fall asleep tonight
  'Til we fall asleep tonight      




_____________________________ 



// helena


Av Helena Johansson - 27 juli 2009 19:03


Idag var det reklam, blä. Men mitt under rundan fick jag sms av Lina om en sväng till Birsta och då gosse blev det blåslampa i ändan, haha!


Nu ligger jag som vanligt i soffan trött och sliten...börjar nog slita ut soffan snart ^^ Aja bara 2 veckor och 4 dagar kvar på posten nu, nice :]


 _____________________________


// helena  



"..Sometimes I forget to love you like I should

But I'd never leave you

No I never would.."   



<3

   


Av Helena Johansson - 26 juli 2009 16:12


Igår kväll blev det inte många knop. Satt och såg på tv till halv ett och tänkte precis gå och lägga mig men då kom jag på att jag blivit lite för mörkrädd av alla hemskheter jag suttit och sett på. Så jag satt mig med filten i soffan igen och slog på en film, Katten Gustav :] Kvart i två, när filmen var slut, kändes det bättre så då kröp jag ner i sängenoch somnade ganska omgående.


Men kvart över två blev jag väckt av ett sms följt av ett antal till och även samtal. Och inte nog med det! Halv fyra blev jag upptvingad ur sängen för att gå och möta en lagomt berusad snygging. Men vad gör man inte ;)


 Blev frukost/lunch på Texas förut också, mmmmm! Känner mig väldigt nyttig nu. Tur man ska ut och kämpa med cykeln imorn! 

Sen när jag kom hem igen var jag duktig och städade heeela lägenheten, känner mig stolt över mig själv ^^


Over and out!



_________________________


// helena

Av Helena Johansson - 25 juli 2009 23:02


 

"...Baby close your eyes
Don't open til the morning light
Don't ever forget
We haven't lost it all yet
All we know for sure
Is all that we are fighting for
Baby don't forget
We haven't lost it all yet..."
 




 ________________________ 

// helena


Av Helena Johansson - 25 juli 2009 22:20



Ikväll har jag varit på Texas med Ida-Marie, Linn och Sara. Det var gott, och mkt trevligt :)


Resten av kvällen har spenderats i soffan med mp3:n i öronen och tankarna snurrandeni huvudet.



Tiden går alldeles för fort. Snart är jag gammtant och det känns som att jag inte kommer hinna med allt jag vill. Och jag vet, 20 är väl ingen ålder att börja få ångest för, men ja.


Ibland kommer man på sig själv med att sitta och längta tillbaka på tiden som gått, som jag gör nu tex. Det är så mkt man saknar. Och just nu minns jag bara det bra och det kan jag verkligen leva på länge, även om jag vet att det är borta för alltid. Men då måste man tänka att det är långt ifrån slut på dom bra minnena, det kommer fler att skapa!:) 


__________________________


// helena




Av Helena Johansson - 24 juli 2009 20:03


Nepp! :) Synd bara att helgerna alltid vill gå så fort...


Det spöregnade när jag gick och la mig igårkväll och det spöregnade när jag klev upp imorse och det spöregnade när jag gick till jobbet och det spöregnade när jag tittade ut precis innan jag skulle cykla iväg på min runda. Så då tappade jag allt hopp om finväder och tänkte att jag skulle vara duktig och klä på mig så jag för sjutton inte skulle bli lika dyngsur som sist. Så jag krånglade på mig både regnjacka och regnbyxor ( kände mig näst intill som ett dagisbarn när jag prasslade omkring i mina alldeles förstora regnbyxor och jacka ) och cyklade iväg, nöjd och glad. Men vad händer? Jo precis när jag kommit fram till första brevlådan slutar det regna. Mmmm!?.... Då hade jag alltså prasslat omkring och cyklat runt och svettats i onödan i mina stora hemska regnkläder!!! Dagens hemska händelse^^


Aja nu skrev jag mest det där för att underhålla mig själv medan jag väntar på att klockan ska gå. 

Ikväll blir det myspys med älsklingen min :) Bara han kan sluta jobba nångång!



____________________________


// helena

Ovido - Quiz & Flashcards