Alla inlägg under oktober 2008

Av Helena Johansson - 29 oktober 2008 21:19



Första dagen på nyjobbet! Gick bättre än förväntat, inte en enda tabbe, ganska oväntat för att vara jag :P Och livet känns ju lite mer meningsfullt när man har ett jobb...även fast det inte är ett heltidsjobb så är det ändå nått :)


Det ä förresten konstigt hur livet kan förändras och ändra riktining på bara några ögonblick...eller hur människor man trodde skulle vara kvar i ens liv, iaf för ett tag, försvinner och det är nästan som att man inte ens märker det... för framför sig har man plötsligt nya människor att lägga märke till.

...Ja jag vet inte om nån förstod nått av det där nu, det är knappt så jag gör det själv.



_____________________________



// helena


Just keep on dreaming...

Av Helena Johansson - 28 oktober 2008 18:23



So I put my arms around you around you
And I know that I'll be leaving soon...

Av Helena Johansson - 28 oktober 2008 11:59


Igår kväll for Lina och jag till Jonatan för att umgås lite, var så sjukt längesedan sist så det var ju nästan ett måste! :) Hade mkt trevligt.


Idag ska jag nog inte göra ett dugg. Och imorn är det min första dag på jobbet, lite nervöst är det men det går säkert bra. Fick även veta igår att jag nog kommer få ännu mer jobb nu fram över, very nice ! :D Då kan jag spara ännu mer pengar ^^


Nä som sagt motivationen till att skriva nån bättre blogg finns inte för tillfället:P



____________________________


// helena



I should have never let you hold me baby
Maybe why I'm sad to see us part
I didn't give it to you on purpose
Can't figure out how you stole my heart...

Av Helena Johansson - 26 oktober 2008 22:01



Ja igår blev det ju som sagt utgång och en mkt trevlig sådan. Fast egentligen tror jag att jag var way to trött för att ens gå ut. ( Hur nu det kan komma sig när jag nästan inte gör nånting på dagarna ?:P )


Imorn ska jag iaf iväg och träna på ego med Ida-Marie. Vi får så lov att starta om vårt "bättre liv" nu igen eftersom det blev ett ganska långt avbrott när jag åkte utomlands i 2 veckor ^^


Jag tror för övrigt att jag helt tappat suget att skriva blogg, har ingen insperation alls nästan. Fast egentligen har jag nog hur mycket som helst jag vill skriva, men står nog över ändå....



__________________________


// helena

Av Helena Johansson - 25 oktober 2008 18:49



Sitter just nu och väntar på Ida-Marie och är rätt rastlös:P Kom hit nu!

Får väl se vad kvällen har att erbjuda, utgång blir det i varje fall :)


Annars idag for mamma och ja till Birsta en sväng sen blev jag tvärtrött när vi kom hem så jag somnade på soffan:P Så det har varit en mycket händelserik dag idag med andra ord ^^



_____________________________


// helena

Av Helena Johansson - 24 oktober 2008 19:00



Igår kväll kom Lina hit och hämtade mig vid 22. Båda vi kände att vi inte kunde sitta hemma utan var tvugna att lätta på hjärtat lite. Blev övernattning sen var jag tvungen att kliva upp tidigt för att knata iväg till Arbetsförmedlingen för möte.

Efter mötet hämtade Lina upp mig och vi åkte till Birsta och småshoppade lite :] Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt.


Imorn blir det utgång :)




__________________________


// helena



And I don't like it
No this ain't cool
Feeling like something
Just don't want me near you...

Av Helena Johansson - 23 oktober 2008 19:00



Idag hade jag introduktionsdag på nya jobbet :] Gick rätt bra, men uh så mkt saker att hålla reda på! :O Nästa onsdag blir min första dag och jag ska vara helt själv. Hoppas jag överlever ^^


Nä fy det är ingen lätt tid för tillfället... och sju månader är en lång, lång tid! Om det ens blir så.



_______________________________


// helena


Do you belive in second chanses?


Av Helena Johansson - 22 oktober 2008 12:53


Kom nyss hem från Isabelle. Lina och jag sov där inatt, myspys, som gamla tider liksom :)


Ikväll blir det teater mad mamma, är väl inget stort fan av teater egentligen men kan ju vara trevligt att gå och titta nångång iaf :)


Sen verkar det som att det kanske löser sig lite för mig på jobbfronten. Ska antagligen få jobba på pappas jobb nu nån gång i veckan. Och det tackar man ju inte nej till:)



_________________________


// helena


Spola gärna fram tiden några månader :)

Ovido - Quiz & Flashcards