Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Helena Johansson - 7 juli 2008 16:30


 Och nu är Helena Viktoria Johansson trött, och har all jävla rätt till att vara det!!!

När väckaren ringde började jag med att znooza (stavning?) som jag aldrig gör annars utan kliver upp på en gång. Och gick senare iväg på jobbet. Sortering och diverse kände jag mig ganska lost på idag, vet inte varför, börjar ju kunna det rätt bra nu :P Sen skulle jag tydligen cykla en extrarunda utöver min egen runda. Och ja vad händer? Jag hittar inte dom fucking husen! Och sen när jag äntliiigen hittar, ja då har jag inte koden. Great. Men som tur var så kunde jag jaga ikapp en kollega jag såg längre fram så jag fick låna hans telefon och ringa Niklas ( chefen, hade tydligen fel nr till honom, clever. ) Han sa iaf att jag skulle strunta i dom tills vidare, så med extra mkt post och reklam som det också var idag så fick jag cykla iväg på min runda ist, sisådär en timme försenad. Mh!

Inte nog med det, reklamen blåste all världens väg hela tiden så jag fick springa efter, såg säkert mkt vackert ut. Sen så tippade cykeln med all post och reklam ( vet inte hur länge jag stod och vinglade på innan cykeln till slut åkte i backen, jag hade nämligen packat för tungt i ena korgen så det blev för tungt för att jag skulle kunna hålla emot. Jag med mina muskler^^ Jag måste tveklöst vara mkt underhållande för alla föstertittande penionärer och förbipasserande folk. ) Sen råkade jag slänga ner två, ist för en, reklam i en tants brevlåda så jag blev utskälld, haha! ;D

Och nu till det värsta, när jag var halvvägs så slutade fanskapet till batteri på cykeln att fungera! What!?? Och gissa hur mkt en fullpackad, stor, otymplig sån där cykel väger? Minst 10 ton alla ggr!

Det var omöjligt att cykla bara det kom en pytteliten uppförsbacke. Och som grädde på moset så ringde Niklas och sa att "det skulle ju vara bra om du kan cykla tillbaka och leta rätt på husen ändå" Ja så jag fick beskrivning av en annan som kunde det bättre sen var det bara att kämpa på. Haha och jag vill INTE veta hur jag såg ut. Jag mötte en karl och han såg lagomt road ut när han tittade på mig. Jag som hade stora problem med att föröska dra cykeln och andas samtidigt ;D

 Och när jag äntligen kom tillbaka på jobbet klockan 15.55, var det helt öde där. Bara jag och 2 till. Inte hade jag hunnit äta nått sen frukost klockan 07.00 heller. Så lagomt snurrig i huvudet var jag. Fy!


Men jag är iaf ledig imorn, lovely! :P


______________________


// helena

Ovido - Quiz & Flashcards