Alla inlägg den 16 september 2009

Av Helena Johansson - 16 september 2009 22:41


Imorn är det körlektion kl.08.30 så dags för John Blund. Sen har jag lovat mamma att rensa min gerderob så får väl göra det med kanske.


Okej ny dag imorgon, nya tag. Andas in, andas ut. Ta dig i kragen. Ett steg i taget. Andas in, andas ut. Positiv! Så full fart framåt.



Gooooooooooooooood night.


_______________________________


Av Helena Johansson - 16 september 2009 19:52


Jag är på blogghumör idag känner jag! Haha vetesjutton vad som flugit i mig?

Sitter iaf nu och söker bostäder i Umeå. Det är en början till någonting iaf. Och ställde mig i bostadskö i Luleå för några dagar sen. Men om det skulle krisa har jag ju mina räddande änglar i var sin stad så det här ska fixas! :D Bara att hålla tummarna att jag kommer in på den utbildningen jag vill. Fast egentligen önskar jag att jag bara kommer in i en stad så jag slipper välja. Hua. Men det kanske ger med sig?




_____________________________


//helena



... och förlåt, jag vet att jag kan vara lite för mkt hetsig ibland, lite för mkt orolig, lite för mkt tjuriig, lite för mkt nojig, lite för mkt..eh ja..hopplös. Men det är jag bara av en enda anledning och det vet du... För att jag älskar dig!

 


"..If holding hands is too descret

Let's make out in the middle of the street

If this flowery just ain't enough for you

Help me God, tell me what to do

Couldn't be more true

Isn't it obvious that I love you

Isn't it obvious that I need you

Isn't it obvious that I love you

Isn't it obvious now.."


Av Helena Johansson - 16 september 2009 18:26


När man stoppar in lurarna i öronen med bra musik är det som att man försvinner bort i sin egna värld. Jag kan ligga i timmar på min säng, stirra upp i taket och lyssna på musik. Samma om jag har hoppat av bussen och lyssnar på musik. Då går jag gärna en extra runda eller sätter mig i solen någonstans bara för att få lyssna längre. Vet inte vad jag hade gjort utan musik. Gått under? Det hjälper en att må bättre och samla alla tankar på rätt plats. Synd bara att man inte är en gudinna på att sjunga så man kan tralla med lite själv utan att utsätta allmänheten för hemskheter, mehe :]



_____________________________________


//helena

Av Helena Johansson - 16 september 2009 15:23


Körlektion i morse. Och, tro det eller ej, så var jag skärpt den här gången. Svängde åt höger när han sa höger och vänster när han sa vänster. Framsteg? Jo jo!


Efter jag kört började det spöregna så då passade jag på att stanna kvar ett tag och plugga. Det sitter snart :] Sen hade jag grejer att fixa på banken och apoteket så sprang iväg dit... Och sedan blev det lite slappning och filmtittande hos Lina.


Hade en dröm inatt, en jobbig sådan. Mkt som snurrar i huvudet om både det ena och det andra nu så det förvånar mig inte det minsta att jag drömde som jag gjorde...aja.



_____________________________________


// helena


 

 



...och jag drömmer så konstigt igen

Håll mig hårt

För jag skakar av all denna meningslöshet

Jag förstår bara det som är vårt...






Ovido - Quiz & Flashcards