Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Helena Johansson - 18 augusti 2008 18:30


Ge mig en kommentar alla ni som orkar läsa hela inlägget så får jag se hur många det blir ;)


Min första jobbdag av 20...uh vi ska nästan inte prata om den :O Eller måste berätta lite av eländet iaf:P

Började med att jag var grymt trött när väckaren ringde ( dock är jag väl alltid trött när väckaren ringer) Sen spöregnade det när jag tittade ut, great. Så det vara bara att springa upp i förrådet och hämta mammas lila och röda regnjacka ( eftersom att jag inte äger nån själv) När jag hade stängt igen jackan hängde den ner till knäna så jag tänkte att jag ska bara dra åt snörena liiite...men jag underskattade min styrka och drog istället upp dragkedjan - åt fel håll! Så där ja, och why not? Men efter många om och men lyckades jag dra tillbaka dragkedjan, yeahy! ;D

Sen flöt väl allt på so vanligt...tills jag var ute i spöregnet....Kände att jag blev lite blöt på magen, vad nu? Jo då hade dragkedjsjäveln åkt upp till mitten, IGEN. Så så var det med den regnajackan, nu blev jag blötare än blötast:P Sen blev ju posten självklart blöt och allt blev bara bajs när det började blåsa..Cykeln höll för övrigt på att fara ner för en backe när det blåste till ( den kan nämligen rulla själv när man ställer ner stödhjulen:P ) Men snabb som jag är sprang jag efter och stoppade det hela, puh! ^^

Sen slant jag med foten på den blöta trampan så jag skar mig riktigt stort och fint på vaden också, aj!

Sen när jag kom hem gruvade jag mig huuuuur länge som helst innan jag skulle hoppa in i duschen, det skulle ju svida som eld...fast jag hade vaden utanför duschen nästan hela tiden så det blev inte så hemskt:P Sen sa mamma, efter hon hade sett såren, att jag skulle ha dörren öppen när jag duschade isf jag skulle svimma ( för alla er som inte vet så har Helena Johansson stora problem med blod^^ ) Så jag skulle iaf inte drunkna där om det skulle inträffa...

Men som sagt, allt gick bra och jag överlevde även denna dag :)



_________________________


// helena



Wet Wet Wet - Love Is All Around:

Ovido - Quiz & Flashcards