Alla inlägg under september 2008

Av Helena Johansson - 8 september 2008 21:56



Melissa Horn - Hanna:  http://www.youtube.com/watch?v=2f1pWjnfQjk


Visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut
Och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring


Det fanns en kärlek men den har brunnit ut
Du fick för stor del av mitt liv, jag kunde inte andas tillslut


Du säger att du minns och att det känns som igår
Men det var för länge sen för att ens komma ihåg
 

Och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt
Det vet jag när jag ser dig, vart har du tagit vägen?

 

Jag gav upp för länge sen
Jag gav upp för länge sen



Du är kvar med samma folk, kvar med samma man
Lever kvar i samma damm, och du går i samma kläder
Blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder i ett övergivet hus

Det är att leka med eld när du drar upp det här igen
För du ser i mina ögon att jag försvann för länge sen

Det finns ingen att behaga, inget att förklara
Inget att försvara, jag gav upp för länge sen

 

Jag gav upp för länge sen...




___________________________


// helena

Av Helena Johansson - 8 september 2008 16:30


4 dagar kvar på posten, för denna gång iaf:P

Gick ganska bra idag förutom att jag som vanligt inte har tid att äta nått så nu är jag vrålhungrig! :O


Sen måste jag säga att jag är besviken,grymt besviken! Och det är för övrigt inte första gången heller... Men visst vill du/ni ha det så så ska inte jag försöka göra det annorlunda heller. Jag har försökt men det här håller liksom inte längre...



______________________________


// helena



Av Helena Johansson - 7 september 2008 19:44


Idag värker huvudet och det var en sjuk kväll igår :P Började med att Isabelle och jag kom försent till Ellen, hon och Bella satt redan i bilden och väntade på oss eftersom vi skulle till Emil innan vi drog ner på stan, var mkt trevligt!:) Sen väl nere på stan..ja vi snurrade på bra mkt där och vissa fick kanske i sig lite väl mkt men så kan det ju lätt bli ibland ;) Träffade även en gammal gitarrpolare där, haha! ^^


Ja jag orkar inte berätta om allt i detalj så det får gott räcka :P


På tisdag ska nog möjligtvis Ellen och jag ta mod till oss och åka och återigen träna fotboll, spännande ^^





// helena


__________________________


...'Cause all I can think of is:
Love
And Saturday
And how the golden road can seize to glare
Oh, man! What if I just don't gave a damn?
-How wonderful!
But after all the worst can't be that bad
Oh, man...What if I knew how to say:
- Stop
- No
- Let go?

Av Helena Johansson - 6 september 2008 16:54



Har varit på stan med mamma idag och shoppat lite. Alltid lika trevligt att umgås med henne, vi två är lika knäpp båda två :P


Ikväll blir det utgång med Isabelle och två damer till. Ska bli nice! :)


 Ha en bra kväll!



__________________________


// helena



Amy McDonald - This is the life


Av Helena Johansson - 5 september 2008 23:28



Nu väntar sängen och jag ska sova läääänge imorn...lär väl bli typ 8 halv 9 ;P


Good night!


___________________________


// helena




Lenny Kravitz - I'll Be Waiting

Av Helena Johansson - 5 september 2008 17:33


Fredag idag! Och nu är det helg! :D

Vad som händer ikväll har jag än så länge inte den blekaste om...men tvivlar på att jag kommer vilja sitta hemma själv, då min mor ska ut och roa sig :P


Och resten av helgn är också ett lika stort frågetecken.



____________________________


// helena

Av Helena Johansson - 4 september 2008 20:15



Ja imorn är det fredag och snart bara en vecka kvar för mig på posten, men förhoppningsvis får jag komma tillbaka lite då och då tills jag hittat ett annat jobb :) Det är ju typiskt att man ska börja trivas så bra när man bara har en vecka kvar...men som redan tidigare nämnt. Jag har ingen vidare tajming i nått^^


Nä nu vet jag inte vad jag ska skriva mer....eller har mkt att skriva egentligen men det är säkert ingen som orkar höra på det tjafset :)


Och helgen är fortfarande ett frågetecken


__________________________


// helena


I think I'd better leave...

Av Helena Johansson - 3 september 2008 19:54



Sjukt vad less jag är på detta skitväder! Regnade precis hela dagen idag när jag var ute och cyklade..och inte lite heller...vattnet bara droppade om mig när jag kom in igen. ..Fast ser ut som att det blir sol imorrn faktiskt :)


Och lyckades bryta av halva trampan idag ocså, very clever! Måste göra nått åt det innan jag skär av mig halva vaden :P Som jag typ redan gjort, kommer få ytterliggare ett ärr på min fina ben ^^


Nu är det bara två dagar kvar sen helg, vad händer då?:)



_______________________________


// helena


Men varför? Jag har verkligen ingen vidare känsla för tajming :/



Ovido - Quiz & Flashcards