Alla inlägg den 1 december 2007

Av Helena Johansson - 1 december 2007 19:47


Och imorn är det första advent:)


Än så länge har jag haft en tokbra helg, och den lär nog fortsätta så:)

Spenderade kvällen med vänner igår och hade jättetrevligt:) Martin var hygglig och skjutsade hem oss senare. Ett stort tack för det!


På väg hem igår satt jag i baksätet och höll precis på att somna, men tack vara att Martin erbjöd sig att sjunga en "vaggvisa" blev jag klarvaken. Det han valde att gala, av alla sånger, var lejonkungen. Mmm! Riktigt tjusigt må jag säga! Eh? :P

 Vi snurrade runt ett bra tag innan vi kom hem. Bl.a så letade vi efter bensinmackar och körde över ett och annat rådjur....eller nästan iaf ^^


Idag har jag försökt lära Lina att spela gitarr...eller lärt och lärt. Det lilla jag kan har jag försökt lära ut. Det gick faktiskt bra, gämfört med mig så har hon superbra tålamod ^^ Ska snart lira lite till. Nu satsar vi allt för att bli superstjärnor!:D

Imorgon ska man iväg på julskyltningen och köpa lite knäck av Linn och Ida-Marie, ska bli trevligt:)


Fick även en choklad-kalender idag. Mihihi! Lycka! Barnslig som man är ;)

Men på tal om min kalender, jag har ju glömt att öppna första rutan, kom jag på!! :O Får skynda mig iväg och göra det nu! Tjing! ;D



______________________________


// helena



Av Helena Johansson - 1 december 2007 19:28



Snart är det jullafton :)

Fast det var ju mkt roligare när man var mindre. Tänka vad spännande det var då, när alla klapparna låg och glittrade mot en under granen,och man gjorde allt för att försöka smyga dit och kika lite närmare. Pappa sa alltid att han hade satt ett larm på klapparna. Och lite småkorkad som man var så trodde man ju naturligtvis på det:P Eller när man satt och tittade på Kalle Anka, även fast det är samma varje är. Ja iofs så ser jag fortfarande på Kalle men men ;P Sen lekte man med alla sina julklappar hela lovet. Livet var frid och fröjd. Inte ett enda problem i hela världen.


Vad är julen och jullovet nu egentligen?  Jo försöka hitta nått jobb och föröska tjäna ihop alla pengar man spenderade på julklappar och diverse. Missförstå mig inte nu, för jag älskar att köpa julklappar till mina nära och kära och skulle gärna köpa hur mkt som helst bara jag hade mer pengar:)

Det jag vill komma fram till är att julen har till viss del tappat tjusningen. Men jag älskar fortfarande julen då man får vara hemma med familjen, umgås och riktigt mysa i vintermörkret men det är fortfarande inte som förr. Varför kan man inte alltid få vara liten?


__________________________________


// helena

Ovido - Quiz & Flashcards