Alla inlägg under december 2008

Av Helena Johansson - 24 december 2008 11:04


Idag är det julafton! :) Börjar kanske få lite julkänsla nu...

Gårdagskvällen spenderades hemma i Allsta med släkten ( konstigt att jag fortfarande säger " hemma i Allsta", men för mig kommer det nog alltid att vara hemma ). Det var iaf hur mysigt som helst.

Sen när vi var hemma i stan igen satt Henke och spelade gitarr för mig innan det var dags att sova, ja jag nöjer mig faktiskt med att bara lyssna där, blir nog bäst så:P


Nä nu har jag inte tid att sitta här längre. Måste kasta mig in i duschen och göra mig iordning tills främmandet kommer. Sen får man ju inte missa Kalle Anka sen heller! :]



God Jul på er alla! :D

____________________________


// helena

Av Helena Johansson - 23 december 2008 15:21



Igår blev det en dag på stan med Ida-Marie eftersom både bror och syster dissade mig ^^  Sen följde vi med mamma för att handla det sista till julafton och efter det åkte vi till Nordic :) En mycket trevlig dag enligt mig!


Idag har jag slagit in de sista julisarna, pyntat och småstädat lite, fick även lön idag, så nu är jag glad! :]

Ikväll blir det "firajulmedsläktenpåpappassidakväll" like always dagen föra julafton, ska bli mysigt :)


Känns verkligen inte som julafton imorn, men det är det :D



__________________________


// helena


Joshua Radin - What If You


Av Helena Johansson - 21 december 2008 23:32



Idag har jag julstädat, slagit in julklappar, färgar håret och kokat knäck. Fullspäckad dag med andra ord:P Fast knäcken blev nog stenhårda så dom vet jag inte om jag vågar smaka, men det var iofs första gången jag kokade knäck så det tycker jag man kan ha lite överseende med:]

  Sen kom Henke hem från Göteborg ikväll och ingen är gladare än jag :D:D:D

Och nu har filmsällskapet åkt hem så nu väntar bara sängen:)


Blir, om jag får bestämma, en syskondag på stan imorn...sen antagligen det gamla vanliga på kvällen :]



 GooooodNiiiiiight!

______________________


// helena

Av Helena Johansson - 20 december 2008 23:47


Det är ganska wierd att jag nästan glömt hur skönt det är att få krypa ner i sängen en lördagkväll, i hyffsat bra tid och kunna sluta ögonen utan att det snurrar åt höger och vänster. Haha va tragiskt det där lät, men dock så sant som det kan bli :)


Bion var bra, och nu ska jag banne mig sova!

GooooodNight!



______________________________


// helena


I guess I'm feeling just a little tired of this
And all the baggage that seems to still exist

Av Helena Johansson - 20 december 2008 17:06



Blev övernattning i Viforsen inatt, fett nice :] Kom hem rätt tidigt idag också pga att Isabelle började jobba 11. Och när jag kom innanför dörren hemma var det bara att vända på klacken igen för att på en gång åka till Birsta för lite julshopping. Hittade en del julklappar men är fortfarande inte klar och innan jag är klar är jag definitivt pank! Har inte haft så stor koll på mina pengar märkte jag nu, men wtf det är ju för sjutton jul!


Ikväll blir det bio! Haha jag som typ aldrig går på bio, det här blir andra gången på mindre än en vecka, wierd! :O



_________________________


// helena



Jag och min sällskapsdam för kvällen. ( Kortet togs nyår förra året )

Av Helena Johansson - 18 december 2008 19:12



Har gryyyyymt mkt träningsvärk idag! :O .....eller nä förresten nu ljög jag nog en aning. Men lite träningsvärk har jag iaf, men förhoppningsvis överlever jag :]


Dagen har spenderats med systrarna Tholin på stan. Ida-Marie och jag satt först på Charm sen efter ett tag kom Linda och joinade oss. Och vi fick uppleva en ganska awkward situation på Cubus :O Haha! :S


Imorn på dagen blir det fredagshäng och senare på kvällen drar jag till Isabelle :) Resten av helgen är fortfarande ett frågetecken.



_______________________


// helena

Av Helena Johansson - 17 december 2008 16:51



Kom precis hem från Birsta. Mirja, Lina och jag har haft en julklappsshoppingdag. Men ja det gick väl inte så jättebra, alltså fy sjutton det är ju skitsvårt att hitta nå :O Fast det var ju iaf trevligt med en liten systerdag så där också.


Ska snart pysa iväg till bussen och Ego med I-M. Och efter träningen kommer Lina och hämtar upp oss.... :]


Fick även besök igår kväll, mkt trevligt :)


__________________________



// helena


Av Helena Johansson - 15 december 2008 14:50


Kom hem från Ego för ett tag sen, jag och Ida-Marie var och tränade åter igen, efter en tids pause :P Vi kommer nog aldrig komma igång riktigt med att träna..inte mer än 2 veckor i streck iaf....felet är att vi liksom gör omedvetna träningspauser på nån vecka då och då hela tiden. Fuck! Varför gör vi så?! :O.....aja ingen av oss är väl direkt smällfet, än. Så det är väl ingen katastrof :P


Ikväll blir det kanske Nordic igen, mobbade som vi är. Men wtf jag stör mig inte på det så då gör det ju inget :)



__________________________


// helena

Ovido - Quiz & Flashcards