Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Helena Johansson - 5 januari 2008 19:16


Idag har mamma, Henke och jag varit till Birsta för att inhandla de sista grejerna till Henke innan han flyttar till Göteborg. Vi tog en fika på Charm och hälsade på Lina en sväng också, nice nice:) Sen köpte jag mig även ett par skor , mihi!


Sen for vi hem. Henke skulle på nån avskedsfest så vi resterande här hemma bestämde oss för hämtmat.

Mamma och jag tog oss en sväng, först ner på Videomix för att inhandla lite lördagsgodis och sen till Blå Kiosken för lite mat , mums!


Har både fått förfrågningar om övernattning i Bergeforsen och pulkåkning idag. Men tyvärr, go vänner, så vill inte min förkylning släppa taget om mig riktigt än så jag måste krya på mig lite innan det blir nå sånna trevligheter :) Men nästa gång passar bra :D


Igår städade Henke ur sin garderob, där man hittade både smått och gått. Tex ett kasettband med Henke och mig inspelat på när vi var små ( Henke var 2 år och jag några månader).

Henke sjunger och jag hickar i bakgrunden, oerhört fint ;)

Lite smakprov på hur det lät :

Henke: Pinka pinka pinka hääää , Pinka pinka pinka hä

Jag: HICK !

Mamma: Kalle Anka satt på en planka ropade så här

Henke ( med otroligt försynt röst) : Maaamma, mamma

Jag: HICK!

Mamma: Se så stor jag är

Mamma: Kalle Anka satt på en planka ropade så häär

Jag: HIIIICK!

Henke: Paaappa, papp..

Jag: HICK!


Fint va? :D Fast det låter mkt gulligare om man lyssnar på det själv, såklart ^^


_____________________________


// helena



Syskonkärlek :) <3

Ovido - Quiz & Flashcards