Direktlänk till inlägg 31 december 2008

År 2008

Av Helena Johansson - 31 december 2008 11:53


År 2008 är nog mitt mest händelserika år hittills. Positiva och negativa händelser har avlöst varandra om vart annat. Ja, 2008 har nog varit som en stor berg-och dalbana. Från att i ena stunden varit överlycklig och förväntansfull till att i andra stunden klamra sig fast och inväntat döden. Okej, kanske inte så dramatiskt, men tro det eller ej, faktiskt nära inpå!

 

Tolvslaget då 2007 blev 2008 spenderade jag tillsammans med Linn, Ida-Marie och Lina i Bergsjö, jag vet, Bergsjö av alla ställen? Det var iaf ett trevligt nyårsfirande med mkt nytt folk och en hyfsad början på vad som komma skulle…

 

Januari var månaden då jag bland annat köpte mig en egen gitarr och fick för ett svagt ögonblick för mig att jag skulle bli en Rockstar, dock avtog det, tråkigt nog, rätt fort. Detta var också månaden då min käre bror flög ur boet och blev en go och glad göteborgare. Jag fick då plötsligt för mig att jag skulle dö av saknad och skulle absolut flytta efter så fort jag tagit studenten. Men se på mig, här sitter jag fortfarande snällt kvar i Sundsvall.

Lina, jag och Ida-Marie började även nu att gå och kika på Essviks matcher på Nordic.

Denna månad lyckades jag även göra en av årets värsta vurpor, där jag drog med mig Lina i fallet. Och allt på grund av ett par tjocksockar…

Februari fortsatte vi så klart att åka till Nordic.

Sen fick Lina vara hundvakt åt Olssons i deras finlägenhet i Haga, så där spenderades en hel del tid. Och i samma veva fick jag även en ny bekant.

Detta var också perioden då utgångarna oftast som alltid började att avslutas på Max med ett trevligt gäng.

Studentfesterna som förde med sig många glada stunder började här.

Mars månad är som antagligen ALLA vet min månad, då fyllde jag 19.

Mars var då Lina fick gå under namnet ”SpionLina” och hon hade även en trogen följeslagare. Men följeslagaren avvek en kort tid efter, synd då det var en skön snubbe!

Min älskade morfar gick bort den 18: e…..

Mamma och jag besökte för första gången Henke i Göteborg och jag åt sushi för första gången, uh!

Jag färgade håret och blev en het brunett!

April, då blev det flytt från Haga till Skönsmon.

Mamma fyllde 50 och vi hade ett trevligt lite kalas här hemma.

Det var april jag slog på stereon i relaxrummet på pappas jobb och som oturligt nog också var kopplad till konferensrummet bredvid, där pappa satt och hade möte. Hm pinigt :P

Denna månad kom jag även underfund med att jag satt mig i en ganska knivig situation som mer eller mindre kostade mig en vänskap senare…

Maj var då jag sa lite för mycket här i bloggen om vad jag sett på Stadium, haha awkward! Men jag brukar lyckas med det mesta så why not?

Maj blev även en månad med mycket åkande i Linas pärla, jettan och resorna gick ganska ofta från och till Essviks matcher.

Jag blev även en tuff brud med tatuering denna månad.

Studentbalen blev avklarad i och med maj månad också. Ja avklarad är ett passande ord på denna festlighet:P Mösspåtagningen var däremot någonting jag sent kommer att glömma, och även mitt promenadsällskap hem.

Juni var alltså den månad som var meningen skulle bli den bästa i mitt liv, då jag tog studenten. Men ack så fel jag hade. Medan alla mina vänner var ute och roade sig dagarna före och efter studenten låg jag nerbäddad med hög feber och bihåleinflammation, livet lekte:P Och i och med det blev det även en mkt nykter och lugn student för mig eftersom jag gick på penicillin, mm lovely!

Det var också nu jag började jobba på posten, vilket bland annat gav mig många blåmärken. Men definitivt en tid jag behövde för att få i ordning på min vardag igen. Jag träffade Folke för första gången:]

Juli innebar gatufesten och där var det verkligen variation. Lördagen var helt klart den bästa kvällen men även den sämsta, egentligen pga. en enda anledning som nog alltid kommer sätta sina spår. Det positiva berodde på det bästa partyfolket jag turligt nog hamnade med.

Ida-Marie och jag gjorde även en spontan utgång som jag nu minns speciellt. Såna brukar för det mesta alltid bli de bästa.

Det blev ganska mkt bilåkande med Lina och Emil.

Augusti var när Isabelle och jag åkte till Stockholm och bara myste och mådde bra i några dagar. Det var även då Lina och jag jobbade på bröllop och jag träffade min ganska för mkt överförfriskade släkting^^

På posten fick jag en lärling som jag skulle lära upp, paniken! Jag hade ju för sjutton redan nog med att hålla reda på mig själv! :O

Vi sålde huset i Allsta då: / Och det konstigaste av allt är att det fortfarande känns som jag bor där…

September slutade jag på posten, vilket var en lättnad efter alla vurpor och missöden men ändå tråkigt såklart!

Jag testade att göra comeback i min fotbollskarriär, blev dock bara en träning innan jag återigen gav upp:]

Isabelle och jag körde med en förfest på krogen, tequilarace, grymt roligt! ;)

Oktober, då åkte Isabelle, hennes mamma, jag och mamma till Turkiet. Kan säga att det var lugnt the time of my life!:D Bortsett från resan dit i planet när jag seriöst trodde jag skulle dö! Tog ett åksjuketuggummi och svällde igen i halsen, men som tur var svällde jag inte igen helt. Jag menar vad hade jag gjort då? Jo troligen dött! Fy bubblan…

Efter vi kom hem från Turkiet började jag på ÅF.

November började kanske lite förvirrat med en konstig utgång. Och efter det fick inte november innehålla lika många utgångar som vanligt, men det var nått jag trivdes med ändå. Däremot blev det många timmar på Charm^^

I slutet på månaden blev det julfest med jobbet, som blev sjukt mkt roligare än förväntat. Fast någon enstaka händelse kan man kanske stryka, haha!

December har bestått av ganska mycket olika händelser. Jag har bland annat fått en annan uppfattning av en person jag först trodde var hur hygglig som helst. Jag har fått nya bekantskaper och de flesta utgångarna har varit skapliga. Så årets sista månad har varit omtumlande men bra:) Men för tillfället kanske jag är lite förvirrad. But confusion is nothing new och det lär väl även följa med mig in på det nya året också så det får jag leva med:]

 

Nu är det bara att invänta kvällens/nattens festligheter och det nya året!


GOTT NYTT ÅR!

  

 
 
Johanna

Johanna

2 januari 2009 00:24

Hur kommer du ihåg sånt som hände varje månad.. De skulle inte ja komma ihåg. :/ roligt och läsa iaf :)

http://Johannakoijan.blogg.se

 
Ingen bild

helena

2 januari 2009 12:33

Det är min lilla hemlighet ;) Ja men va bra att du tyckte det! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Johansson - 19 februari 2010 14:32

Ja nu byter jag blogg. Känns som det är på tiden. Nu mer hittar ni mig på : http://helenaviktoriajohansson.blogg.se ______________________________ //helena ...

Av Helena Johansson - 18 februari 2010 12:15


Det här med att sitta och vänta är inte min grej, tur jag har Ida-Marie som väntar med mig. :] Have a nice daaay! Bilden har inget med blogginlägget att göra. Det är alltså INTE jag och Ida-Marie, utan Lina och jag! (nöjd så eller Ida...

Av Helena Johansson - 16 februari 2010 21:46


  Sjukt vad bodypumpen var jobbig idag! Här ligger en som kommer ha sjuk träningsvärk imorn iaf, haha. Tur jag inte ska göra så mkt mer krävande än att ta en fika på stan då :]   Har Linas lägenhet för mig själv såhär på kvällskvisten. Vet inte...

Av Helena Johansson - 16 februari 2010 15:34

Just nu har jag bara en sak i hjärnan. Min framtid. Vad jag ska söka den 15 mars. Vart jag ska söka. Dock känns en stad otroligt lockande, Göteborg. Jag var inne på att flytta dit förut, innan jag träffade han med stort H. Jag skulle ha tä...

Av Helena Johansson - 14 februari 2010 21:14

Det är konstigt det här..borde jag inte vara helt förstörd? Borde jag inte känna världens ångest? Borde jag inte ligga och gråta mig till söms varje kväll? Jo man kan ju tycka det.. Men det enda jag känner är ett stort lugn, lättnad och en otrolig...

Ovido - Quiz & Flashcards