Alla inlägg under november 2007

Av Helena Johansson - 15 november 2007 21:34


Var ju på en religionsresa igår. Och det måste jag ju säga var.....en upplevelse.

Bussen gick 06.00 från Sundsvall så man var en aning tärd då. Sen sov Lina hos mig också så vi somnade inte förrän rätt sent. Jag kan för övrigt bli rätt jobbig när jag är övertrött vilket hon fick ta del utav när hon skulle försöka sova. Jag sprang runt hit och dit och till slut när jag äntligen la mig började jag babbla ist, men som tur är så är hon van :P

Ja sen blev det uppstigning kl. 04.20 UUUUH! Zombies ;P

På väg ner mot bilen passade Lina även på att göra vinterns första vurpa. Hahah det såg för kul ut, hon liksom seglade ner på alla fyra och blev kvar där ;D

Aja tillbaka till resan.

Vi åkte först till Uppsala där vi besökten en moské och fick lyssna på nått föredrag.

Efter det fortsatte vi till Sthlm för att äta Lunch en timme och sendan besöka Hare Krishna. Sen skulle karln som stod och berättade ha oss att spela nå instrument, klappa händerna och sjunga: Hare Krishna, Hare Krishna, Krishna, Krishna, Hare, Hare...osv. ( kan hända att jag inte riktigt minns hur den gick men men ) Sen frågade han om vi kände nånting och att vi måste väl ändå göra det?.............hm????

Aja höjdpunkten var väl iaf att vi i slutet fick hemmagjord kola han hade gjort. Nice :P

Sen blev det shopping i 2 och en halv timme. Carro, Lina, Ida och jag virrade runt bra där ett tag men vi klarade upp situationen till slut och hittade, hör och häpna, tillbaka till bussen i tid. Vi höll föerrsten på att bli kvar i Uppsala när vi tog oss en kisspaus, men som tur var så var det några som saknade oss på bussen så de sa åt busschaffisen ; )

Men allt som allt så hade jag faktiskt riktigt trevligt :D

Den enda nackdelen med resan var väl att jag inte kunde sova ett dugg på bussen och att jag satt som en ostkrok hela vägen så min nacke tar halvt som halvt livet av mig och tröttheten därtill.

Vi var hemma runt 00.15

Och imorse blev det uppstigning kl. 06.30AMEN!


_______________________________________



// helena

Av Helena Johansson - 9 november 2007 22:22


Jaa vad ska man säga idag då...ärligt talat så har jag tyvärr inte mkt vettigt att berätta för er trogna läsare :P....eller vänta!  Jo lite ska jag nog kunna skrapa ihop^^


Lina och jag har bestämt oss för att lära oss att spela gitarr..hur nu det ska gå? Fast jag har ju faktiskt kunnat spelat en gång. Sen behöver vi ju inte nämna att det var när jag gick fyran - femman. Men jag hann ju faktiskt dessutom, på den tiden, vara med i en gitarrorkester och uppträda på Stadshuset. Slå det ! ;)

Oturligt nog så försvann tallangen direkt när jag insåg att jag inte hade någon vidare värst stor chans att bli nån superstar. Så jag la helt enkelt drömmarna på hyllan.

 Men så tänkte jag nu, varför inte? Alla kan väl bli en stjärna? :O Fast iofs har jag Sveriges dåligaste tålamod så unfortunately blir jag nog aldrig nått stjärnskott med gitarren. Och sen suger jag på Gitar Hero också.^^ Men äh! Det är väl värt ett försök iaf ;))

 Så om det är någon trevlig själ  där ute som kan lira gura ( vilket är ett ganska givet krav) och som känner för att dela med sig av sin kunskap till oss, så hör vänligen av dig ! :D


.



För övrigt ska jag nog bli nunna, nån som hänger på?




 ___________________________________



 Jag har sett på moln från båda sidor nu,
från in och ut och ändå ser jag nu bara molnillusioner
och nu minns jag har aldrig förstått mig på moln, inte det minsta.


 // helena

Av Helena Johansson - 8 november 2007 20:30



Det kommer en tidpunkt i livet då du kommer att inse vem som betyder någonting, vem som aldrig gjort, vem som inte kommer att göra det längre och vem som alltid kommer att göra det.
Så lägg inte ner din tid på att bry dig om personer som tillhör ditt förflutna, det finns en anledning till varför de inte klarade sig fram till din nutid.


_________________________


// helena

Av Helena Johansson - 8 november 2007 20:01



Ja nån helg i Sthlm blev det ju inte, det sket sig alltihopa. Men förhoppningsvis blir det av vid ett senare tillfälle och om inte allt för länge:)


Ska till Sthlm redan på onsdag nästa vecka ändåså så jag lär väl överleva ;P

Blir till att planera om helgen nu då ist...men det lutar väl åt en rätt lugn helg, eventuellt utgång imorn om man orkar med. Har varit så sjukt trött hela veckan så annars ska jag nog bara försöka sova ikapp lite :P


_____________________________________


 Min ungdom kommer aldrig igen

Jag har så mycket förstånd att förlora än

Så jag lovar dig inget, min käraste vän

Det är ett kort liv  -  L.W


_____________________________________


// helena

Av Helena Johansson - 7 november 2007 21:52


Henke och jag står nere i källaren hos mormor och kollar uttråkat på mamma och mormor när de städar och slänger massa grejor.

Henke håller i en sopsäck och jag håller i en blomkruka som ska slängas.

Henke: *suck*

Jag: Håll ut !?

Henke: Uschja! kämpa på.....

Jag: Men öööh, sopsäcken!!!


 ....................................



Jag går in i badrummet och ser mitt paraply med Nasse ligga där på tork. Jag kikar lite närmare och ser att färgen precis under Nasses rosa tryne har gått bort. Och istället så har Nasse nu en fin liten svart Hitler-mustage.

Jag går ut till Henke med en bedrövad min och berättar vad jag upptäckt.

Jag: Hurru! Mitt paraply med Nasse har blivit ett Hitler-paraply.

Henke: Hmm jaaru :O.....men han är ju en "nasse"!


HAHAH! Jaa humorn på topp, as always!  ;D :S



// helena

Av Helena Johansson - 7 november 2007 15:59


Idag är det 4 månader tills jag fyller 19. Herre Gud snart är jag gammtant !:O

De här åren har ju gått undan utav bara den . Och tänk, om 19 år till är jag 38! Uuuhuu! Jag kommer inte hinna leva mitt liv om det går så här fort, gaaah paniken! .....Hehe eller aa jag kanske är lite väl upp i varv nu men vafasen snart sitter man väl där i nån gungstol och stickar strumpor :P ...Om man nu har turen att leva så länge vill säga. ^^


Det här måste vara den segaste veckan i mitt liv, eller en av alla segaste veckor i mitt liv:P  Är så jäkla skoltrött nu, även fast vi knappt gått i skolan nått den här veckan, hur ska detta sluta?


Men helgen ska jag nog iaf spendera med Sofie i Stockholm, ska bli riktigt nice ! :) Längesedan man träffade henne nu.


_______________________________________


// helena




Av Helena Johansson - 6 november 2007 17:32


Ja vad ska man säga...jag är verkligen superförvånad! Tänka sig att jag fick G på matteprovet, jag som var helt bergssäker på att jag skulle få IG :O Men men jag kanske har fått turen på min sida för en gångs skull.


Blev inte så mkt till skola idag heller...närmare bestämt en lektion. Nice !:P


Sitter och väntar på mat nu och ska eventuellt efter det åka en sväng på IKEA och sedan en sväng till mormor :)


Måste även skriva ett JÄTTEGRATTIS till Linn som tog körkort idag!:D Själv får jag nog vänta ett bra tag innan jag fixar det...eller jag kanske inte har försökt så mkt heller men känner man inte för det så gör man inte. Bättre lite sent än att det bara blir kajkon av alltihopa :P


________________________________________


Så många broar jag bränt,
ingen tog mig riktigt över, nej



// helena


Av Helena Johansson - 5 november 2007 22:16


Skolan började idag igen efter en välbehövd veckas lov, fel att ha lov i två veckor iaf. Man hinner ju inte känna av att det är lov förrän det är slut, va värdelöst!

Men iofs så har jag typ inte varit nått i skolan idag så jag ska väl inte klaga^^


Uscha va dammigt jag har här ser jag nu, men lat som man är så orkar jag aldrig göra nått åt det..oftast inte förrän nån säger till mig .

Städhjälp sökes!


Näe, min fantasi är botten just nu. Den försvann nog med den 3 sidor långa uppsatsen jag tog mig i kragen och gjorde förut...Så tråkigt nog så ska jag avsluta här. Väldigt nödvändig blogg btw :)


______________________________________


// helena

Ovido - Quiz & Flashcards