Alla inlägg under juli 2009

Av Helena Johansson - 23 juli 2009 18:35


Ja hej och hå här skriver vi inte blogg så ofta. Men har varken haft ork, tid eller nått spec jag kännt att jag velat dela med mig av. Eller jag har haft mycket egentligen men det kanske är det som är felet. Jag har haft fööör mkt att skriva om så allt bara fisit av (fesit av). Och egentligen har jag forfarande mkt att skriva om men jag finner liksom ingen glädje av det att skriva allt på bloggen, det är fortfarnade lika bra fast än jag inte skrivit det här :] Men skrivglädjen kanske kommer tillbaka snart, så misströsta ej! :D




__________________________


//helena

:)

Av Helena Johansson - 18 juli 2009 14:03



Igår kväll var Alex och jag på bio, Harry Potter! Rätt bra, synd bara att vi valde att gå på bio när det var så fint väder :P Sen spenderade jag nog största delen av filmen med huvudet under stolen för att försöka hitta min plånbok som en klyftig person lyckats fipplat bort ;)



 Efter bion for vi ut till Tranviken där vi övernattade. Vi sov i en stuga utan lås. Först tänkte jag inte så mkt på det. Men sen var det någon som nödvändigtvis skulle börja skrämma upp mig och pratade om yxor, skuggor utanför fönstret och diverse. Jag kan ju säga att jag somnade sist iaf, haha! :]


Sen för dom som inte vet så blir det antagligen, och ganska mkt antagligen, så att jag flyr Sundsvall och bosätter mig i Luleå. Lite scary men wtf! :D


Nä nu blir det hårfärgning :)




______________________________


// helena


:) <3

Av Helena Johansson - 16 juli 2009 16:14



Fredag imorn :D


Igår efter jobbet var jag sååå jäkla trött. Jädra post. Vissa dagar är det brev till varenda dörr och då blir det mkt spring kan jag lova, huuua!


Men senare blev jag lite piggare när jag fick följa med Alex till Tranviken för lite bad, båtåkning och kinderägg, haha! :]


Men ikväll blir det bara en helt och hållet slapparkväll. Ska ligga i soffan med min dator större delen av kvällen, skönt!


Nä men en tupplur kanske? ^^


______________________________


// helena

:O

Av Helena Johansson - 14 juli 2009 15:54


 Redan onsdag imorn, feels gooooooooood! 

Jobbveckan har än så länge gått hyfsat förutom att jag har cyklat in i en buske full med brännässlor, höll på att cykla över en kattstackare och tippat omkull cykeln så all post flög åt alla håll och kanter. Men händer det inget allvarligare än så så kan man ju få kalla det hyfsat :]

 

 Nä nu måste jag nog göra mig iordning så jag inte missar bussen, blir Bite Line med Ida-Marie ikväll, tacos! Mums! :D



__________________________


// helena 



Fick nyss besök av en filur som gjorde mig riktigt glad :)

Av Helena Johansson - 12 juli 2009 18:36


Nu ska jag upp och hoppa ur sängen, eller inte riktigt. Jag ska iaf kliva upp och äta nått.


Hahah men förresten, på tal om att hoppa. När jag satt på bussen hem idag hade jag verkligen en konstig busschaför, en sån där dumknäppjobbigkonstig. Det kom in en tjej, i typ samma ålder som mig, och ville betala med bankomatkort. Sen helt plötsligt säger busschaufören till tjejen: " Hoppa!"

Tjejen:" Va?!"

Busschaufören:" Ja hoppa, lätta lite från marken annars kan jag ju inte trycka på knappen"

Tjejen:" Men va? Nej jag vill inte hoppa!"

Busschaufören: " Jo men hoppa annars kan du ju inte betala"

Så tjejen hoppade, hahah guuud stackars tjej! Alltså kan man verkligen göra så? Tvinga kunderna att hoppa? Helt sjukt! :O Hahah!


Aja trevlig kväll!



__________________________


// helena

Av Helena Johansson - 12 juli 2009 15:53


Det finns så otroligt mycket jag skulle vilja skriva här nu. Mycket som snurrar. Hela tiden, både dagar och nätter, till och med i mina drömmar. Men som sagt Ida-Marie-style var det, iaf så gott det går :]


Trött är vad jag är nu iaf. Jag måste lära mig att lägga mig i tid, och inatt blev det absolut inte tidigt. Men även fast det var sent kände jag att jag aldrig ville somna inatt. Skulle ha kunnat varit vaken hela natten om det inte varit för att jag till slut blev för trött..


Imorn är det ny jobbvecka och jag ska jobba heeela veckan, punkt!


Ne nu måste jag nog sova igen lite sömn och lyssna på Joshua Radin. Take care.



 ______________________


// helena




"..Digging a hole and the walls are caving in behind me

Air's getting thin but I'm trying
I'm breathing in
Come find me

It hasnt felt like this before
It hasnt felt like home before you

And I know it's easy to say but it's harder to feel this way
And I miss you more than I should
Than I thought I could
I can't get my mind off of you.."


Av Helena Johansson - 10 juli 2009 22:35




".. There's nothing I could say to you
Nothing I could ever do to make you see
What you mean to me

All the pain, the tears I cried
Still you never said goodbye and now I know
How far you'd go


I know I let you down
But it's not like that now
This time I'll never let you go 


I will be, all that you want
And gather myself together
Cause you keep me from falling apart.."
 



_______________________________
 // helena

Av Helena Johansson - 10 juli 2009 17:44



Idag har jag varit ute i Birsta och shoppat lite med mamsen. Sen har jag shoppat en ovanlig sak med, en grej som jag nog inte köpt på säker 16-17 år. Fast ja då var det ju inte jag själv som köpte det men, ehehe.


Nu höll jag på att skriva alldeles för mkt här, men tog bort det. Jag ska nog ta efter Ida-Marie och vara så lite personlig på bloggen som möjligt. Det jag vill säga det säger jag till den jag vill säga. Jag ska iaf försöka hålla mig till det. Även om jag håller på att gå i taket av allt som rör sig i mitt huvud just nu så ska jag inte skriva nått om det.Nix och nej!




__________________________________


// helena



"..They can take tomorrow and the plans we made

They can take the music that we'll never play
All the broken dreams
Take everything

Just take it away, but they can never have yesterday.."


Ovido - Quiz & Flashcards