Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Helena Johansson - 7 juli 2009 16:05



Kom nyss hem från stan där jag spenderade tid med Isabelle. Min allra, allra bästa. Förut kallade folk oss för tvillingar, på den tiden jag var blond. Nu är det inte så mkt på utsidan som man kan se likhet på men desto mer på insidan. Hon är den enda personen som jag riktigt kan känna att jag alltid kommer att ha kvar. Jag älskar dig <3


Det finns mkt i livet man gör som man sedan ångrar. Vissa misstag större än andra. Men ibland måste man göra misstag för att lära sig. För att verkligen inse vart man står, så man ska öppna ögonen och verkligen se vad det är som man värderar mest i livet. Om någon man älskar kommer i kläm av det man gör så får man helt enkelt stå för det man gjort och göra sitt bästa för att den personen ens ska vilja se på en igen. I vissa fall kan personen i fråga ge en andra chans. Men i de flesta fall är det nog tvärtom. Man måste stå sitt kast och acceptera. Man måste se till sig själv och tänka vad man själv skulle kännt eller gjort om man satt i samma situation som den personen man sårat. Man kan göra ett misstag en gång och kanske, kanske bli förlåten för det, om man har riktigt tur. Man är inte mer än människa. Men om det sedan händer igen är man verkligen inte värd mycket som person. Man lär sig av sina misstag, det gör man verkligen. Och även om man önskar över allt annat att det skulle kunna vara ogjort så går det inte, hur mkt man än önskar och ber. Tiden går inte att spola tillbaka. Det enda man kan göra är att först och främst gå till sig själv och fråga :" Kommer jag någonsin göra om detta?" Om svaret är ett helt säkert och absolut nej så kan man börja, om man får chansen, att verkligen visa, lova och göra så att den perrsonen man älskar ska kunna våga tro på en igen.


Jag vet nu precis vart jag har mig själv och vad jag är beredd att offra för att kanske, kanske kunna få en till chans. Jag kommer ge allt jag har. Och det menar jag verkligen. Är det en person jag verkligen älskar gör jag allt, och jag lovar, ALLT för att du ska kunna se på mig igen.

Det enda jag inte kan göra är att få det ogjort men jag kan verkligen se till, och jag kan verkligen lova att det aldrig händer igen.




_______________________________


// helena

Ovido - Quiz & Flashcards